Veelgestelde vragen
Top 5
Wat staat er in bestelling voor ons?
Ga naar Mijn account → In bestelling.
Hier vind je wat in bestelling staat en rechts zie je verschillende statussen:
-pre-order = nog niet verschenen
-in nota = als het met 24hr leverbaar is: de volgende dag geleverd, anders te zien op het detailscherm van de titel.
Let op, dit is een indicatieve levertijd
Verzonden door GB = via de groothandel Gardners onderweg, dit duurt +- 3 dagen
www.vanditmar.nl/account/bestellingen
Ik heb een retour/beschadiging/misdruk. Hoe kan ik deze terugsturen?
Je moet twee stappen uitvoeren: het boek retour aanvragen en daarna een ophaalverzoek indienen.
Stap 1: Je vraagt het boek retour aan via Mijn account → Retouren.
Je kunt hier het retourtype aangeven. Binnen een dag hoor je of uw retouraanvraag is goedgekeurd.
www.vanditmar.nl/account/retouren
Zie voor meer informatie over het retourneren de retourprocedure op
www.vanditmar.nl/voorwaarden-en-procedures/retourprocedure
Stap 2: Dien een ophaalverzoek in via Mijn account → Meldpunt → Ophaalverzoek retouren. Indien je dit voor 15.00 doet, worden de retouren de volgende dag opgehaald. De chauffeur komt dan langs met een retoursticker die op de zending wordt geplakt
www.vanditmar.nl/account/meldpunt/mijn-ophaalverzoek
Er ontbreken boeken in mijn zending. Wat moet ik doen?
Indien een boek ontbreekt in de zending meld je dit manco zodat dit boek gecrediteerd wordt. Ga hiervoor naar Mijn account → Manco melden. Kies voor manco melden en vul het leveringsnummer in (dit nummer staat op de pakbon).
www.vanditmar.nl/account/manco/nieuw
Er is een andere korting berekend dan mijn standaard korting waarom is dat zo?
Voor boeken die buiten ons assortiment vallen, kan een andere korting gelden dan de standaardkorting. Dit staat aangegeven op de productdetailpagina.
Ik zou graag promotiemateriaal willen ontvangen.
Mail je verzoek en uw bedrijfsnaam en adresgegevens naar sales@vanditmar.nl.
Mocht u andere verzoeken of ideeën hebben, laat het ons vooral weten via sales@vanditmar.nl Dan nemen wij spoedig contact met u op.
Bestelling
Wat staat er in bestelling voor ons?
Ga naar Mijn account → In bestelling.
Hier vind je wat in bestelling staat en rechts zie je verschillende statussen:
-pre-order = nog niet verschenen
-in nota = als het met 24hr leverbaar is: de volgende dag geleverd, anders te zien op het detailscherm van de titel.
Let op, dit is een indicatieve levertijd
Verzonden door GB = via de groothandel Gardners onderweg, dit duurt +- 3 dagen
www.vanditmar.nl/account/bestellingen
Hoe kan ik annuleren?
Dat kun je nooit zelf, maar kunnen wij in sommige gevallen voor je doen. Neem contact met ons op en geef aan of het rechtstreeks via ons is besteld, of via het Centraal Boekhuis. Indien het bij het CB is besteld, graag aangeven op welke datum dit besteld.
Er is één uitzondering: als je net besteld hebt en de status is in behandeling, dan kun je met het kruisje de bestelling nog ongedaan maken.
Telefoon: +31 (0)88 1338650 (optie 2)
E-mail: sales@vanditmar.nl
Hoe weet ik wanneer een kortingspercentage afwijkt?
Een afwijkend kortingspercentage wordt aangegeven op de productpagina. Indien er verzendkosten worden berekend, staat dit hier ook vermeld.
Wanneer betaal ik verzendkosten?
U betaalt altijd verzendkosten op leveringen van titels die buiten ons assortiment vallen. Deze bestellingen worden geleverd via groothandels in Amerika en Engeland. In dat geval betaalt u € 1,21 (incl. BTW) per levering.
Let op: deze verzendkosten worden niet per bestelling berekend, maar per daadwerkelijke levering.
Retouren
Ik heb een retour/beschadiging/misdruk. Hoe kan ik deze terugsturen?
Je moet twee stappen uitvoeren: het boek retour aanvragen en daarna een ophaalverzoek indienen.
Stap 1: Je vraagt het boek retour aan via Mijn account → Retouren.
Je kunt hier het retourtype aangeven. Binnen een dag hoor je of uw retouraanvraag is goedgekeurd.
www.vanditmar.nl/account/retouren
Zie voor meer informatie over het retourneren de retourprocedure op
www.vanditmar.nl/voorwaarden-en-procedures/retourprocedure
Stap 2: Dien een ophaalverzoek in via Mijn account → Meldpunt → Ophaalverzoek retouren. Indien je dit voor 15.00 doet, worden de retouren de volgende dag opgehaald. De chauffeur komt dan langs met een retoursticker die op de zending wordt geplakt
www.vanditmar.nl/account/meldpunt/mijn-ophaalverzoek
Hoe geef ik de boeken correct mee terug?
Verwijder de Van Ditmar stickers van de boeken. Stickers van uitgevers zoals prijsstickers en actiestickers mogen blijven zitten. Stickers met een nieuw ISBN die over het oude ISBN zijn geplakt door de uitgever mogen niet verwijderd worden. Het boek is dan niet meer identificeerbaar en zal afgewezen worden.
Verpak de boeken in de boekenkratten (of evt. in een stevige doos). De chauffeur plakt de stickers op de kratten en neemt ze mee. Creditering volgt nadat de boeken bij Audax retour zijn gescand. Dit duurt drie weken.
Beschadigd ontvangen boeken zullen niet worden gecrediteerd, deze boeken zullen wel op de creditnota getoond worden (als niet gecrediteerd). Er wordt vermeld waarom de betreffende boeken niet gecrediteerd worden. Deze boeken worden vernietigd. Onder beschadigd valt bijvoorbeeld: scheuren, kreukels, krassen, ezelsoren, vlekken, stickerresten of beschadiging door verwijderen van stickers. Ook als de Van Ditmar prijsstickers niet zijn verwijderd wordt de retour als beschadigd beschouwd. Afgewezen retouren worden niet teruggestuurd.
Wanneer kan ik de boeken die ik retour heb aangevraagd, terugsturen?
Het duurt een dag om jeretouraanvraag te verwerken. Als de aanvraag wordt goedgekeurd staat dit vermeld onder retouren (Mijn account → Retouren). Hier staat tevens de uiterste retourdatum vermeld.
Moet de retourbevestiging in krat?
Nee, de retourbevestiging hoeft niet in het krat. Deze is voor je eigen administratie.
Kan ik mijn retouren terugsturen in de (blauw-rode) Betapresskratten?
Je kunt de boeken terugsturen in dezelfde kratten als waarin je ze geleverd heeft gekregen. Deze kratten zijn voorzien van een witte sticker met je gegevens erop. Heb je extra lege kratten aangevraagd dan dien je de bijgeleverde stickers op de kratten plakken.
Ik heb een gele opvraaglijst gekregen. Wat moet ik hiermee doen?
De titels die uit ons assortiment gaan, vragen wij elke maand op. Gebruik deze lijst als leidraad voor het opschonen van uw voorraad. Deze titels hoeven niet via de website retour aangevraagd te worden. In dezelfde maand waarin u de opvraaglijst ontvangt, mogen de boeken retour worden gestuurd. Indien u ervoor kiest om de boeken niet binnen deze maand terug te sturen, komt het retourrecht te vervallen.
Ik heb retouren teruggestuurd maar ze zijn nog niet gecrediteerd. Hoe kan dit?
Van verwerking van retouren tot creditnota duurt ongeveer vijf weken. Mocht je hierna niets hebben ontvangen, dan kun je hierover kunt u telefonisch contact opnemen met de klantendienst.
Deze is te bereiken op 088 133 8650 ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur.
Wordt een boek automatisch nageleverd als het beschadigd is?
Nee, dit gebeurt niet automatisch. Ga naar bestellen en bestel het boek opnieuw.
Kan een boek dat is besteld via het CB retour?
Nee, boeken besteld via CB kunnen niet retour.
Levering
Er ontbreken boeken in mijn zending. Wat moet ik doen?
Indien een boek ontbreekt in de zending meld je dit manco zodat dit boek gecrediteerd wordt. Ga hiervoor naar Mijn account → Manco melden. Kies voor manco melden en vul het leveringsnummer in (dit nummer staat op de pakbon).
www.vanditmar.nl/account/manco/nieuw
Hoe kan ik prijsstickers nageleverd krijgen?
Ga naar Mijn account → Meldpunt
Daar vind je de optie ‘prijsstickers naleveren’.
www.vanditmar.nl/account/meldpunt
Ik heb een levering gekregen die voor een andere winkel bedoeld is.
Ga naar Mijn account → Meldpunt → Verkeerde levering.
Wij halen de levering dan weer bij je op.
www.vanditmar.nl/account/meldpunt/verkeerde-levering
Administratie
Er is een andere korting berekend dan mijn standaard korting waarom is dat zo?
Voor boeken die buiten ons assortiment vallen, kan een andere korting gelden dan de standaardkorting. Dit staat aangegeven op de productdetailpagina.
Hoe kan ik een factuur opvragen?
Je kunt dit zelf door te gaan naar Mijn account → Facturen.
Ook kun je hier uw facturen inzien en eventueel downloaden.
www.vanditmar.nl/account/facturen
Je kunt ook telefonisch contact opnemen met de financiële administratie, te bereiken op 088 133 9620, ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur.
Mijn korting is niet goed berekend op de factuur. Wat kan ik doen?
Je kunt ons hierover bellen op 088 133 8650 of een e-mail sturen naar sales@vanditmar.nl
Vermeld hierbij het factuurnummer, het ISBN van het foutief berekende boek en de juiste korting. Wij maken het zo snel mogelijk in orde.
Aanvragen
Ik zou graag promotiemateriaal willen ontvangen.
Mail je verzoek en uw bedrijfsnaam en adresgegevens naar sales@vanditmar.nl.
Mocht u andere verzoeken of ideeën hebben, laat het ons vooral weten via sales@vanditmar.nl Dan nemen wij spoedig contact met u op.
Top
Hoe log ik in?
Om in te loggen gebruik je je klantnummer en uw wachtwoord.
Als je voor de eerste keer inlogt, gebruik je het door ons verstrekte wachtwoord.
Heb je dit niet, dan kun je contact opnemen met Van Ditmar: 088-1338650 of sales@vanditmar.nl.
Mocht u een handleiding voor de website handig vinden, dan kunt u deze ook opvragen bij ons sales@vanditmar.nl
Hoe plaats ik een bestelling?
In de zoekbalk kun je meteen zoeken op ISBN, titel of auteur. Je kunt ook eerst filteren op Engelstalig/Gift/Nederlands. Nadat je op bestellen heeft geklikt kun je via de winkelwagen rechts bovenin je bestellingen versturen.
Kan ik een lijst van meerdere titels bestellen?
Ja, ga naar mijn account → bestellen.
Hier kun je meerdere ISBN’s invoeren, ook is het mogelijk om vanuit een Excelbestand (kolom met ISBN links, kolom met aantal rechts) in één keer een bestelformulier te vullen door deze in het geel gemarkeerde vak te plakken.
www.vanditmar.nl/winkelwagen/bulk
Wat staat er in bestelling voor ons?
Ga naar mijn account → in bestelling.
Hier vind je wat in bestelling staat en rechts zie je verschillende statussen: er kan ook op de statussen gefilterd worden. Daarnaast kan deze lijst worden opgeslagen.
-pre-order = nog niet verschenen
-in nota = als het met 24hr leverbaar is: de volgende dag geleverd, anders te zien op het detailscherm van de titel
-verzonden door GB = via de groothandel Gardners onderweg, duurt +- 3 dagen (dit betreft Engelstalige boeken)
www.vanditmar.nl/account/bestellingen
Hoe kan ik annuleren?
Dat kun je nooit zelf, maar wij kunnen het in sommige gevallen voor je doen. Neem contact met ons op en geef aan of het rechtstreeks via ons is besteld, of via het Centraal Boekhuis. Indien het bij het CB is besteld, graag aangeven op welke datum dit besteld.
Er is één uitzondering: als je net besteld hebt en de status is in behandeling, dan kun je met het kruisje de bestelling nog ongedaan maken.
Telefoon: +31 (0)88 1338650 (optie 2)
E-mail: sales@vanditmar.nl
l
Waar kan ik een pakbon vinden?
Ga naar mijn account → leverhistorie.
Door onder leverhistorie op het levernummer in de meest linkerkolom te klikken download je direct een PDF van de pakbon.
https://www.vanditmar.nl/account/leverhistorie
Waar kan ik een factuur vinden?
Ga naar mijn account → facturen.
Ook kun je hier facturen inzien en eventueel downloaden.
www.vanditmar.nl/account/facturen
Hoe kan ik prijsstickers nageleverd krijgen?
Ga naar mijn account → meldpunt
Daar vind je de optie ‘prijsstickers naleveren’. Houd je leveringsnummer bij de hand.
www.vanditmar.nl/account/meldpunt
Wat zijn assortimentsartikelen?
Assortimentsartikelen zijn artikelen die wij inkopen en op voorraad houden in ons magazijn in Gilze. Als een titel in ons assortiment is opgenomen, wordt een standaardkorting berekend en wordt er in bijna alle gevallen met recht van retour geleverd. Voor een overzicht van je kortingen zie Mijn account → Account en instellingen.
Worden boeken afkomstig van Gardners met andere voorwaarden geleverd?
Naast onze eigen assortimenten staan er ook veel titels via de Engelse groothandel Gardners op de website. Deze titels worden rechtstreeks vanuit Engeland opgestuurd. De levertijd is, indien er voorraad is, 5 dagen, maar dit kan iets korter of langer zijn.
Er kan een afwijkende korting berekend worden. Controleer dit voor je bestelt. De vaste kortingsafspraken gelden alleen voor de boeken die wij uit eigen voorraad leveren. Voorts zijn deze leveringen altijd voor rekening en wordt er €1,21 extra aan verzendkosten berekend per levering.
Ik heb een gele opvraaglijst gekregen. Wat moet ik hiermee doen?
De titels die uit ons assortiment gaan, vragen wij elke maand op. Gebruik deze lijst als leidraad voor het opschonen van je voorraad. Deze titels hoeven niet via de website retour aangevraagd te worden.
In dezelfde maand waarin je de opvraaglijst ontvangt, mogen de boeken retour worden gestuurd. Indien je ervoor kiest om de boeken niet binnen deze maand terug te sturen, komt het retourrecht te vervallen.
*Actuele vragen - Ik heb een AKO, wat zijn de regels nu omtrent het retouren sturen van Engelse en Nederlandse boeken?
Alles (Engels en Nederlands) kun je retour aanvragen via www.vanditmar.nl
*Actuele vragen - Ik heb een Bruna, wat zijn de regels nu omtrent het retouren sturen van Engelse en Nederlandse boeken?
Alles kan via Van Ditmar retour.
*Actuele vragen - Zomeraanbieding
Je bestelling van Zomeraanbieding titels worden uitgeleverd met referentie ZA20..(jaartal)
*Actuele vragen - Zomeraanbieding WPG
Voor de Zomeraanbieding WPG heeft deze uitgever ons tot dusverre alleen voor de toptitels een acceptabele conditie geboden waardoor we voor dit moment gekozen hebben om slechts 10 toptitels centraal te bestellen. Bijgaand de titels die we centraal zullen uitleveren. Over de rest van de aanbieding houden we u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, lopende de onderhandelingen met WPG.
12-06-2020 Licht in de tunnel: Marc de Hond isbn: 9789400513440 is ook bestelbaar via Van Ditmar
Imprint
|
ISBN
|
Auteur
|
Titel
|
Prijs
|
Verschijnt
|
Sleutel
|
Bezige Bij
|
9789400406377
|
Wim Daniëls
|
De zomer van 1945
|
19,99
|
11-6-2020
|
6AKB
|
Bezige Bij
|
9789403101316
|
Stefan Hertmans
|
De opgang
|
24,99
|
22-9-2020
|
400C
|
Bezige Bij
|
9789403102719
|
Chris de Stoop
|
Het boek Daniel
|
22,99
|
3-9-2020
|
410B
|
Leopold
|
9789025879471
|
Jochem Myjer
|
De Gorgels Waargebeurd!
|
9,99
|
5-8-2020
|
320A
|
Condor - aangelegd onder Ploegsma
|
9789493189089
|
Dav Pilkey
|
Dog Man en de vlooienkoning
|
14,99
|
10-6-2020
|
310B
|
Leopold
|
9789025879457
|
Paul van Loon
|
Dolfje Weerwolfje - De Drakenberg
|
15,50
|
2-9-2020
|
310B
|
AW Bruna
|
9789400512788
|
John Grisham
|
De storm
|
20,99
|
23-6-2020
|
415A
|
AW Bruna
|
9789400512498
|
Suzanne Vermeer
|
Waterland
|
9,99
|
21-7-2020
|
435C
|
AW Bruna
|
9789056726621
|
Jonas Jonasson
|
Zoete, zoete wraak BV
|
20,99
|
15-9-2020
|
400C
|
AW Bruna
|
9789400513112
|
|
Molboekje 2020
|
14,99
|
4-8-2020
|
6AKA
|
Spoedorders NL boek
Hoe plaats ik een spoedbestelling?
Vanaf woensdag 4 augustus 2021 kunnen er gedurende de dag spoedorders worden geplaatst voor Nederlandse boeken. Deze extra service is bedoeld om bestellingen die gedurende de dag (tot 16.00 uur) binnenkomen in de winkel, de volgende dag te leveren.
Spoedorders kunnen via de knop “Spoed” naast de titelinformatie worden besteld.
Deze knop is alleen zichtbaar (en dus te gebruiken) indien:
- Het een NLboek titel betreft
- De bestelling wordt gedaan op maandag tot en met donderdag tussen 12.00 en 16.00 of tussen donderdag 16.00 uur en vrijdag 16.00 uur én
- Er (op het moment van bestellen) meer dan 20 exemplaren beschikbaar zijn (om het risico op niet nakomen van de belofte te minimaliseren). Dit betekent in de praktijk dat het grootste deel van het totaal assortiment beschikbaar is voor spoedbestelling
Indien niet aan alle bovenstaande voorwaarde wordt voldaan, is de spoedknop niet zichtbaar en kunnen er geen spoedorders worden geplaatst voor de betreffende titel
Hoe worden de spoedorders geleverd?
Om te garanderen dat alle winkels kunnen profiteren van deze service is de limiet maximaal 15 exemplaren per dag per winkel.
Spoedorders worden met een aparte pakbon en in een aparte krat/doos geleverd. Gedurende de week worden deze zendingen meegeleverd met Audax Logistiek Transport. De spoedbestellingen die van donderdag 16.00 tot vrijdag 16.00 uur worden geplaatst worden op zaterdag door DHL geleverd.
Voor de zaterdagleveringen van DHL moet rekening gehouden worden met een gemiddeld DHL-servicelevel van 98%.
Zijn er extra kosten aan verbonden?
Voor de spoedleveringen zullen de kosten apart in rekening worden gebracht. Dit betekent de volgende kosten op je logistieke factuur:
€ 0,05 extra per spoedexemplaar
€ 5,19 zaterdagtransportkosten via DHL
Zie ik spoedorders op mijn statusupdate?
De bestelstatus van de reguliere 24-uurs bestellingen Nederlands boeken en de matrix/uitzetorders worden om 14.30 uur bijgewerkt op de site.
De bestelstatus van Engelse boeken, strips en spoedorders NL boek worden om 18.30 uur bijgewerkt.
Daarnaast ontvang je een aparte mail van DHL (op het bij VDB bekende e-mailadres) met de statusupdate van de spoedorders die op zaterdag worden geleverd.